Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz hnutí žlutých vest - komparace obsahu tradičních a nových médií
Stoklasová, Justýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby, jakými vybraná česká zpravodajská média rámcovala protesty hnutí žlutých vest ve Francii. Důraz je kladen na komparaci způsobu rámcování protestů v článcích publikovaných v tradičních a nových (tj. tištěných a online) médiích. Cílem výzkumu je pomocí analýzy mediálních rámců zjistit, zda, a jakým způsobem, je mediální obraz hnutí žlutých vest ovlivněn typem média (tištěné / online) a zda obsah článků vykazuje prvky protestního paradigmatu a předpojatosti vůči hnutí žlutých vest. V teoretické části práce jsou nejdříve stručně představeny teorie vlivu masových médií na veřejné mínění, především teorie nastolování agendy (agenda-setting) a koncept mediálního rámcování (framing). Tento koncept je dán do souvislosti s fenoménem protestního paradigmatu. Následuje stručný popis kontextu vzniku a charakteru hnutí žlutých vest a rozdílných charakteristik tradičních a nových médií. Nakonec jsou představeny některé předchozí studie na téma mediálního pokrytí protestů. Metodologická část prezentuje výzkumný problém, cíl výzkumu a stanovené výzkumné otázky a hypotézy. V analytické části jsou prezentována data získaná prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy. Výsledky analýzy ukázaly na přítomnost protestního paradigmatu i předpojatosti ve zpravodajství o protestech...
Mediální reprezentace hnutí žlutých vest na vybraných českých a britských zpravodajských portálech
Drtina, Matěj ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Zobrazení jednotlivých událostí v médiích zásadně ovlivňuje vnímání okolního světa. Cílem této bakalářské práce je odpovědět na otázku, zdali se liší - a pokud ano, tak v čem - mediální obraz francouzského hnutí žlutých vest podaný britskými zpravodajskými weby BBC a The Guardian a českými iDNES a Seznam Zprávy. K zodpovězení této otázky bylo využito bimodálního výzkumu, tedy kombinace kvantitativní a kvalitativní metody obsahové analýzy. Tato analýza byla uplatněna na soubor 272 textů publikovaných na čtyřech zmíněných zpravodajských portálech zobrazujících téma hnutí žlutých vest mezi listopadem 2018 a 2019. Na základě provedené analýzy a interpretace jejích výsledků lze konstatovat, že mediální obraz hnutí žlutých vest zprostředkovaný zpravodajskými portály BBC, The Guardian, iDNES a Seznam Zprávy se liší. Toto zjištění odpovídá skutečnosti, že mediální reprezentace události je ovlivněna selektivním procesem a totožné nebo téměř shodné zobrazení reality u různých zprostředkovatelů informací nelze očekávat. V mnoha sledovaných aspektech - jako například časový rámec informování, výskyt klíčových slovních spojení, výskyt jmen klíčových osobností a dalších - však není tato odlišnost výrazná a získané výsledky tak mohou být interpretovány jako důkaz trendu homogenizace nabídky médií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.